Natječaj za istraživačke projekte Instituta za arheologiju
Natječaj za istraživačke projekte Instituta za arheologiju
Institut za arheologiju će iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (u daljnjem tekstu: NPOO) financirati temeljna i primijenjena znanstvena istraživanja koja se provode u okvirima kompetitivnih znanstvenih projekata definiranih Strategijom znanstvene djelatnosti Instituta za arheologiju (2020.-2025.) i člankom 8. Statuta Instituta za arheologiju.
Projekti koji će se financirati na temelju ovoga natječaja temeljit će se na inovativnim istraživačkim idejama i doprinosu razvoju istraživačke Strategije Instituta.
Ukupni iznos bespovratnih sredstava raspoloživ za dodjelu u okviru ovog Natječaja je 320.000,00 EUR.
Iznos financiranja je od 88.000,00 do najviše 116.000,00 EUR po projektu za ukupno 48 mjeseci trajanja projekta.
Provedbom ovog natječaja ostvarit će se doprinos sljedećim pokazateljima:
Pokazatelj rezultata 1: Broj uspješnih projektnih prijava na kompetitivne izvore financiranja;
Pokazatelj rezultata 2: Broj znanstvenih radova u SCOPUS i WoS, A1 časopisima te međunarodno recenziranim zbornicima za društvene i humanističke znanosti te umjetničko područje;
Pokazatelj rezultata 3: Broj suradnji s inozemnim partnerima;
Pokazatelj rezultata 4: Broj znanstvenika uključenih u aktivnosti znanstvene mobilnosti;
Pokazatelj rezultata 5: Broj provedenih mjera i uvedenih alata za poticanje politike otvorene znanosti;
Pokazatelj rezultata 6: Broj znanstvenih knjiga.
Predlagatelji projektnog prijedloga ujedno su i voditelji istraživanja.
Voditelji istraživanja moraju biti znanstvenici zaposleni na znanstvenim radnim mjestima koji su zaposleni na Institutu za arheologiju u punom radnom vremenu, koji su istraživački aktivni u području istraživanja i odgovorni za provedbu projekta i upravljanje istraživačkom grupom.
Jedan znanstvenik može u svojstvu predlagatelja projektnog prijedloga odnosno voditelja projekta prijaviti jedan projektni prijedlog po natječajnome roku. Jedan istraživač može istodobno biti voditelj i/ili suradnik na najviše dva istraživačka projekta, i to kao voditelj jednoga projekta i suradnik na drugome ili kao suradnik na dvama projektima.
Na natječaj se ne mogu prijaviti: znanstvenici koji nisu zaposleni na Institutu za arheologiju na znanstvenim radnim mjestima u punom radnom vremenu.
U razdoblju od 2024.-2027. (48 mjeseci) financirat će se najviše tri (3) projekta, prema sljedećoj raspodjeli po istraživačkim temama Strategije Instituta: dva projekta u iznosu od 116.000,00 EUR i jedan projekt u iznosu od 88.000,00 EUR.
Vrste dozvoljenih odnosno prihvatljivih troškova:
- istraživački rad na terenu, u laboratorijima, muzejima, arhivima i knjižnicama, što uključuje troškove puta i smještaja te naknadu za korištenje opreme i građe
- sredstva za nabavu informatičke i druge istraživačke opreme te za literaturu i podatke kao i za različite programe usavršavanja
- sredstva za diseminaciju putem sudjelovanja na znanstvenim skupovima i objavljivanja znanstvenih radova (uključujući troškove pripreme i tiska) i organizaciju znanstvenih skupova
- sredstva za uredski materijal i druge troškove koji su u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nepredvidivi, a moguće ih je opravdati kao nužne za provedbu projektnih aktivnosti
Udjeli pojedinih troškova definirani su na sljedeći način:
1 : 2 : 3 : 4 = 60% : 15% : 20% : 5%
Tijekom razdoblja provedbe projekta (48 mjeseci) dozvoljeno je realociranje financijskih sredstava u okviru pojedinih kategorija u financijskom planu do granice od najviše 20%.
Neprihvatljivi troškovi:
- Troškovi carine, špedicije i pripadajućih taksi;
- Porez na dodanu vrijednost (PDV);
- Troškovi amortizacije imovine čijem stjecanju su doprinijela javna sredstva;
- Bilo kakve isplate dobiti uključujući dividende;
- Rezerviranja za buduće moguće gubitke ili troškove;
- Kamate i ostali financijski troškovi;
- Kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora;
- Kupnja ili zakup zemljišta i nekretnina;
- Izgradnja objekta i infrastrukture;
- Troškovi najma poslovnog prostora;
- Kupnja ili nabava motornog vozila;
- Troškovi koji su nastali prije datuma predaje projektnog prijedloga;
- Troškovi koji se već financiraju putem drugih nacionalnih ili EU programa;
- Troškovi koji se odnose na ulaganja u svrhu jačanja proizvodnih ili prodajnih kapaciteta prijavitelja i/ili partnera;
- Troškovi sudjelovanja i putovanja na sajmove i konferencije sa svrhom komercijalizacije;
- Troškovi oglašavanja, prodaje i/ili distribucije proizvoda ili usluga;
- Svi ostali troškovi koji nisu navedeni u kategoriji prihvatljivih troškova.
Temeljni kriteriji za vrednovanje:
- Znanstvena kvaliteta projektnog prijedloga i važnost istraživanja,
- Znanstvena kvaliteta istraživačkog tima (predlagatelja i istraživačke okoline),
- Doprinos razvoju istraživanja na instituciji (formiranje istraživačke grupe ili tima, znanstveni i stručni razvoj uključenih mlađih znanstvenika i uključivanje studenata u rad na projektu, uvođenje nove istraživačke metodologije, razvoj istraživačke infrastrukture, izrada baze podataka ili repozitorija, projekt kao priprema za prijavu na vanjske izvore financiranja, uspostavljanje suradnje s drugim znanstvenim institucijama u okviru projekta),
- Izvedivost projekta.
Sukladno utvrđenim kriterijima, projekti će se ocjenjivati prema sljedećoj shemi:
- - znanstvena kvaliteta projektnog prijedloga i važnost istraživanja 35% ocjene,
- - znanstvena kvaliteta istraživačkog tima 35% ocjene,
- - doprinos razvoju istraživanja na instituciji 15% ocjene,
- - izvedivost projekta 15% ocjene.
Postupak vrednovanja provodi se u sljedećim koracima:
- 1) administrativna provjera dostavljene dokumentacije koju provodi ravnatelj Instituta;
- 2) pristigli projektni prijedlozi upućuju se na istorazinsko vrednovanje (eng. peer review) od strane Upravnoga vijeća Instituta koje određuje dva vanjska recenzenta po projektnom prijedlogu, uz prethodno mišljenje Znanstvenoga vijeća;
- 3) istorazinsko vrednovanje (eng. peer review) u kojem svaki projektni prijedlog od stručnjaka tj. recenzenata dobiva dvije recenzije;
- 4) postupak završnog rangiranja koji provodi Upravno vijeće Instituta, uz prethodno mišljenje Znanstvenoga vijeća.
U okviru postupka vrednovanja projekata Upravno vijeće Instituta može zatražiti razgovor s predlagateljem projekta i promjenu projektnog prijedloga te financijskog plana realizacije projekta.
Prijava na natječaj sastoji se od dostave projektnoga prijedloga na obrascima za prijavu koji se podnosi samo u elektroničkome obliku uredu ravnatelja korištenjem sustava za prijavu.
Dokumenti koji čine projektni prijedlog:
- Obrazac 1. Prijavni obrazac – sažetak projekta, projektni prijedlog (cilj istraživanja, metodologija, očekivani rezultati), popis najvažnijih postignuća voditelja projekta, članovi istraživačke grupe (poveznica na kraju poziva)
- Obrazac 2. Radni plan (poveznica na kraju poziva)
- Obrazac 3. Financijski plan (poveznica na kraju poziva)
- Obrazac 4. Obrazac usklađenosti projektnog prijedloga s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (poveznica na kraju poziva)
- Pisma namjere suradnika s drugih znanstvenih organizacija o sudjelovanju na projektu
Rok za prijavu na natječaj je 06. listopada 2023. do 23.59 sati (CET).
Sve prijave zaprimljene nakon definiranog roka neće se razmatrati.
Upiti vezani uz natječaj zaprimaju se putem elektroničke pošte na adresu: ured.ravnatelja@iarh.hr
Odluka o raspisivanju natjecaja za interne projekte IARH
Upute za prijavu na interni natječaj_14.9.23. IARH
Obrazac 1. Prijavni obrazac IARH
Obrazac 3. Financijski plan IARH